::KASIH SEORANG ABANG::

Kasih sayang seorang abang...

Tersentuh hati bila melihat gambar ini...
Apa lagi jika seorang ibu, pasti tersentuh dan mengalir air mata...melihat anak yang masih kecil terbiar dan menderita...
Yang nyata peperangan itu amat kejam dan telah meragut sifat perikemanusiaan...


Pengajaran yang mungkin berkaitan dengan gambar ini, marilah kita menyayangi dan mengasihi sesama kita manusia. Hidup ini sementara saja.

Mungkin perkara ini akan berlaku kepada anak, cucu dan cicit kita kalau kita tidak berhenti berbalah sendiri seperti di negara yang sedang berperang sekarang.

Seandainya kita mati dipeperangan, siapa yang menjadi mangsa kesengsaraan kalau bukan anak, cucu atau cicit kita.

Kita semua mahluk Tuhan yang kerdil, kita tidak tahu apa yang berlaku pada masa akan datang kalau kita saling membenci dan akhirnya berlakulah pertumpahan darah.

Yah Tuhan, selamatkanlah hambamu ini daripada kesengsaraan, mereka terlalu kecil dan muda untuk menghadapi kesengsaraan.


p/s:kdg2 jd abng ni bukan smudah yg di sgka...tggungjawab mnjaga adik2 amat berat...namun itulah tggungjawab seorg abg...

1 ulasan:

  1. betul 2..tnggungjawab mnjaga adik nie bukan senang..setiap manusia yg allah jadikan d'muka bumi nie semua ad tnggungjawab masing2..trpulng lah pda individu 2 sndiri sama ad nak jlnkan tnggungjawab nya atau pun x..jika kita jlan kan tnggungjawb 2 dngan ikhlas..insyaallah kebaikan itu brpihak pda kita..

    BalasPadam